Haft lektion idag igen

I etik! Etik, gott folk, etik. Hur lätt ämne är det?! Inte alls kan ja meddela. Jag fick till uppgift att prata om värdighet vid livets slut, så jag pratade lite om den verklighet jag nyligen kommer från i sjukvården. Det är bra. Eleverna gillar det, och lärarna tycker att det är bra med lite ny input och information.

Hade lektion från 8.30-11.20. Kändes bara bra och jag fick jättebra feedback efteråt av min handledare. Kul. Det gick till och med så bra att hon rekommenderade mig till en kollega som också kör en etikkurs parallellt med henne. Så nu ska jag hålla samma lektion igen på torsdag. Spännande eftersom jag inte har en aning om vad det är för klass jag ska vara i. Det är bra på ett sätt så jag inte har några "förutfattade meningar" utan kommer dit med helt öppet sinne och bara kör. Fast nog skulle det vara bra att känna till eleverna också så man vet att de kommer att diskutera när jag har diskussionsfrågor med dem så det inte bara blir helt tyst. Då spricker min planering haha.

Imorgon har jag lite sovmorgon. Skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0