Lowcarb ger resultat!

Herregud, jag har bara kört LCHF-light den här veckan för att trappa ner på kolhydraterna. Dels för att vänja mig och dels för att hinna äta bort allt gott så det inte finns något som frestar... :)

Vägde mig imorse, och jag har faktiskt redan gått ner 1,5-2 kg!! Lite osäkert eftersom jag vägde mig i förra veckan på eftermiddagen och idag vägde jag mig på morgonen, och ska man bortse från det så blir det minus 2,6 kg!! Men det är ju neråt hur som helst! Jag höll på att ramla baklänges när jag ställde mig på vågen i morse.

Imorgon ska jag väga mig och mäta mig för att ha som utgångsvärden när jag sätter igång. Har läst att många går inte ner så mycket i vikt, men däremot så blir kroppen "tightare" och man ser resultat på måttbandet istället för vågen. Därför är det viktigt att mäta sig också så man inte ger upp när man inte ser något resultat på vågen men kanske ser man istället att man minskat flera cm i midjan. Då blir det lättare att fortsätta om man ser att det ändå ger någon förändring.

Det här ska bli en spännande resa!

To be continued...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0