Årorna når inte ner till vattnet - Carola Häggkvist

Men hur världsfrånvänd är människan egentligen?! Hon kommer till Haiti, ett fattigt land som dessutom drabbats av en enorm naturkatastrof, i syfte att göra reklam för Hoppets stjärna och en stödgala som ska visas någon gång. Hon hälsar på sitt fadderbarn (som inte kände henne), och vad ger hon i present? Jag hörde detta på radio för ett tag sedan och tänkte att det inte var sant, men tydligen var det det. Hon gav honom en parfym!! Dumma enfaldiga människa!! Pardon my french, men alltså allvarligt talat... Hon verkar ju inte fatta vad det handlar om. Hon lever i sin egen lilla värld och har ingen koll på omvärlden. Vad tror hon? Att han skulle tacka henne och jubla? "Ja! Vad ska jag med mat till när jag kan få en exklusiv parfym, köpt på flygplatsen i London (hör min sarkasm där)! Tack kära fadder!"

Vad tänker hon med? Tänker hon över huvud taget? Jisses. Mycket knäppt har jag sett i mina dagar, men det här tar priset!

Som sagt, årorna når inte ner till vattnet, inte den skarpaste kniven i lådan, inte alla hästar i stallet, hissen går inte hela vägen upp... You name it... Hon personifierar allt detta!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0