Trevlig midsommar!!

Idag är det ju midsommarafton. Nätternas natt, då man ska lägga sju sorters blommor under kudden och drömma om sin blivande. Det är också den längsta natten enligt tradition, även om det inte stämmer fullt ut. Sommarsolståndet var för några dagar sedan, så redan nu har det vänt och nätterna blir kortare dag för dag.

Jag tycker om midsommar. Dels för den goda maten och dels för att det är sommar. Dels för att vi brukar ha så trevligt tillsammans med vänner eller bara vi i familjen. Idag ska vi bli bara vi och en vän till oss som kommer över på middag. Enkelt, lugnt och skönt. Precis som jag vill ha det.

Nu ska jag strax göra matjestårta (som är så sjukt gott) och sedan en marängtårta som vi ska ha till efterrätt ikväll. Jamjam.

Önskar alla mina läsare en underbar midsommar!

Bild från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0