Vad är det jag skriver egentligen då?

Ja, jag kom på att jag kanske ska hinta lite om vad jag skriver. Jag har två projekt på gång som jag varvar mellan. Jag vet inte om det är dumt att göra så, men jag gillar att skriva på dem båda så jag fortsätter så länge det känns kul.

1) En deckare. En rektor blir mördad och när man börjar gräva i hans förflutna hittar man det mest gruvliga saker. Händelser som går tillbaka till 30-talets Tornedalen...
2) En bok som handlar om en kvinna vars man och dotter dog i en bilolycka på Teneriffa 2 år tidigare. Hon har svårt att släppa taget om sorgen, den har blivit en del av henne. En dag på kyrkogården dyker helt plötsligt en mystisk man upp som hon mot sin vilja fascineras av. Han kommer från ingenstans, de pratar en stund och så försvinner han lika plötsligt igen. Vem är han? Hint: Titeln är "Ängeln på bänken"...
Vilken skulle ni vara mest intresserad av att läsa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0