Tvätta vinterkläder är väl ett sommartecken?

Åh vad jag älskar när sommaren är på gång. Jag älskar sommaren överhuvudtaget. Mycket! Dottern frågade imorse på väg till tunnelbanan "Varför älskar människorna sommaren så mycket?" Jag började att lägga ut texten om att vi gillar värme, mindre kläder, vara utomhus, grönska osv, men sedan på vägen hem efter att ha lämnat sonen på dagis kom samma tanke över mig igen. Varför älskar jag sommaren så mycket? Svaret fick jag genom att se mig omkring och känna solens värme på min hud. För just försommaren är den mest underbara tiden på året som får mig att bli så glad och lycklig. Det är lite samma känsla som när man går hem från jobbet på fredags eftermiddagen och vet att man har hela helgen framför sig. På försommaren vet man att hela sommaren är kvar. Dessutom är det så vackert med den spirande grönskan som övergår i blommande hägg, liljekonvalj och syrén som doftar så ljuvligt och somrigt. Då mår jag så himla bra.

Lite försommarblommor i min trädgård.


Ljuvlig brudspirea


Päronträdet som blommar

Att få tvätta undan vinterkläderna och ställa undan vinterskorna är väl också alldeles underbart. DÅ är det sommar! Nu ska jag ut och hänga tvätt; vinterjackor och halsdukar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0