Förbaskade SL!!!

Blir galen på den icke fungerande lokaltrafiken i Stockholm de här dagarna!! T-banetågen kan inte köra ovan jord så de vänder vid Gullmarsplan om man ska söderut. Därefter ska ersättningsbussar ta vid. HA HA! Vilket skämt!! Det fungerar ju inte det minsta! Tur att jag inte åker kollektivt nu och ska till jobb när det inte fungerar. Igår skulle jag dock till första körrepetitionen (återkommer i nästa inlägg om det) och att ta sig dit gick ok, vara bara försenad ca 15 min. Men när jag skulle hem på kvällen! My God... Att ta sig från St Eriksplan till Tallkrogen tog mig nästan 1,5 timme!! Något som normalt tar ca 20 minuter. Blir man tokig eller? Tåget segade sig fram och stannade i ca 5 min vid varje station, och i Gullmarsplan fick jag vänta ett tag innan det kom en buss. EN buss! Som skulle ta med jag vet inte hur många passagerare. Som tur var så stod jag så bra till att jag var nästan först på bussen och fick en sittplats. Men vilken anarki! Folk knuffades och trändges som galna för att komma på, och vakter var tvugna att stå och lugna ner massan. Men jag förstår folks upprördhet. Så här dåligt har del aldrig skötts förr. Hörde en kille som sade att han väntat en timme på att bussarna ska komma. En timme?! Det värsta är när bussar åker förbi där det står "Ej i trafik", då blir man så lagomt glad!

Herregud SL, det blir vinter varje år och snö och is drabbar spåren. Ingen större överraskning för någon, så what's the f*cking problem this year???!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0