2012

Egentligen skulle dottern och jag ha gått på bio igår, men eftersom jag blev sjuk så blev det inget av det. Istället hyrde vi en film: 2012. Vi har ju hört lite olika om den, någon säger att den är bra, någon att den är dålig, så det var dags att bilda sig en egen uppfattning om den. Jag gillar ju katastroffilmer så den här skulle nog bli bra.

Men hej vad jag bedrog mig!

*Häftiga specialeffekter: Oh ja! Massor och otroligt överdrivet.
*Amerikanska klichéer: Too much!
*En missförstådd och misstrodd amerikan som räddar världen: Ungefär så ja.
*Saker som händer i sista sekunden: Hela tiden.
*En massa "problem" som gör att det blir "spännande": Gäääsp... jadå. Irriterande ofta.
*Snyftscener: Njaaaa...
*Happy ending à la Hollywood: JEPP

Betyg: 1 av 5. Usch vilken jobbig film. 2,5 timme med amerikanska klyschor och specialeffektier in absurdum, det blir för mycket till slut. Dessutom när de alltid lyckas undvika fallande lavastenar, alltid kommer undan jättesprickorna i sista sekunden, lyckas flyga ett stort flygplan och så vidare, nä då blir det för ointressant. Den dög att sitta och glo på en lördagkväll i brist på annat, men underhållningsvärde: nej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0