Hurra för mig!

En tredjedel av utbildningen är klar nu! Första terminen av tre är äntligen till ända. Phu!! Nu är det bara två kvar ... Nästa år vid det här laget är jag "färdig" lärare. Färdig förresten, man blir ju inte färdig lärare bara för att man har fått en examen. Himmel, nej! Det är DÅ det börjar! "Färdig" lärare blir man väl aldrig egentligen, man lär sig hela tiden något nytt om ämnet, eleverna, pedagogik, didaktik, sig själv ...

Jag skrev i ett tidigare inlägg om funderingar på varför man blir lärare egentligen. Mina kursare i basgruppen och jag har skojat om att det är ju så typiskt att de ska ta bort sommarloven nu lagom till man får sin examen, så vi skämtade om att vi kanske skulle hoppa av utbildningen nu när den sista motivationen till att bli lärare försvinner. Nåja, den dagen den sorgen. Man kan hoppas att det blir bättring när det blir dags att söka jobb om ett år ...

Fick i alla fall min bedömning från min handledare på praktiken, och den var så positiv så jag blev alldeles rörd. Hennes avlsutande mening lyder:
"Nina uttrycker ett stort intresse och en smittande entusiasm inför sin nya yrkesroll som lärare. Då är det roligt att få vara handledare."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0