Deklarera - check!

Såja, nu är årets deklaration klar. Skönt. Med ett sms kan man numera deklarera och det känns så enkelt och modernt. Men håll med om att det var en lite speciell känsla att gå till skatteverket för att lämna in deklarationen i urnan. Lite av en folkvandring och därmed en tradition och en viss ritual som hörde till. Man skulle gå fram till urnan och sedan läsa igenom deklarationen en sista gång innan man med lätt ångest (har jag kommit ihåg att skriva under...) lade ner den i lådan. Efter det brukade jag och min exman gå till ett fik och fika gott på ett café nära skatteskrapan vid Medborgarplatsen där det låg tidigare.

Nu är det där borta mer eller mindre. Numera deklarerar man via internet eller sms. Jag skickar sms. Så jag får väl fika hemma istället. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0