Karaktärer som bara dyker upp

Jag tycker det är så häftigt att skriva och helt plötsligt dyker personer eller händelser upp som jag inte räknat med. I mitt manus "Ängeln" så dök det bara upp en person idag som jag inser kommer att få stor betydelse längre fram. Helt plötsligt klev han bara in på scenen och tog en massa plats och jag fattade att han är här för att stanna och att han är jätteviktig för båda mina huvudkaraktärer. Jag skrev även en scen idag som bara hoppade ner i manuset, och som jag fattade att den kommer också att få betydelse för min huvudperson. Det var inget jag räknade med när jag började skriva idag, men den bara kom och när jag skrev den så var den så självklar.

Visst är det häftigt?! Ni som skriver vet vad jag babblar om. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0