LCHF

LCHF= Low Carb High Fat => En diet som innebär att de dieter vi lärt oss genom åren ställs på ända. Vi har alltid lärt oss att man ska äta lite fett och äta enligt tallriksmodellen. Senaste åren har det börjat komma fram lite annorlunda tankar på hur man ska äta för att gå ner i vikt. En av dessa är just LCHF. Den verkar ju vettig egentligen tycker jag genom att man håller blodsockret på en lagom nivå utan svängningar som det annars blir med traditionell kost. Svängande blodsocker ger förändrade insulinnivåer som inte är bra för kroppen och ger hungerkänslor när insulinnivåerna sjunker igen.

Många är de som kan vittna om att den här kosten är bra för att gå ner i vikt, och nu senast har min syster och hennes sambo kört det här i 1,5 månad stenhårt. Båda har gått ner i vikt, särskilt hennes sambo. Han har blivit riktigt smal och han var lite kraftig innan. Kul att se verkligen, och de båda intygar att de mår jättebra av dieten. Jag har varit sugen på att prova den, men har varit rädd att börja eftersom jag är en människa som älskar kolhydrater i alla former... hrrm... Bröd är min svaghet. Och godis. Men alla som börjat med den här dieten säger att man tappar suget väldigt fort, och det är verkligen viktigt för mig att jag blir av med det fort annars ger jag upp för lätt.

Blir peppad av alla som lyckats så bra, och ska faktiskt börja testa tänkte jag. MEN, det får bli efter att vi ätit upp plåten med nybakta kärleksmums som vi gjorde idag... :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0