Årets första egna jordgubbe!

Jag har gått och vaktat den lilla jäkeln i flera dagar nu för att slå till när den är tillräckligt röd och fin. Idag var dagen D och jag deklamerade för sonen att NU ska vi gå ut och plocka den där fina jordgubben ur landet och han sprang ivrigt före mig och tjöt av glädje.

MEN! Döm om min förvåning när jag kommer till jordgubbslandet och letar febrilt efter jordgubbseländet. Den finns inte där! Den är borta! Till slut hittar jag något som en gång har varit en jordgubbe, men nu ser ut som en klick ful jordgubbssylt på en kvist. En fågelj*vel har varit före mig och norpat MIN jordgubbe! MIN! Gaaaahhh!! Sonen blev ledsen och ville ha en annan jordgubbe. Som tur var hittade jag en till gubbe som var nästan klar och gav den till honom. Eftersom den inte var helt röd så var den fortfarande lite sur, och han gillar inte surt. Mamma offrade sig villigt att ta den där sista kladdiga biten av gubben (alltså jordgubben, inget annat). Jag njöt. Men f*n ta den fågelj*vel som tog min fina jordgubbe! Nu ska näten upp! Sådetså. Försök sen att ta mina jordisar era fula fågelskrällen! HA!

Dessvärre inte mina gubbar (fick inte till någon bild på dem), men hittade en frestande bild på google. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0