Det här med marginaler på manuset

Jag läste ett otroligt intressant inlägg om marginaler på Amandas blogg, och det tog jag till mig. Har suttit och grejat med marginalerna nu och vips blev det ett helt annat manus! Det ser helskumt ut när det är så lite text på sidan, men jag vänjer mig snart. Jag brukar skriva med typsnittet Palatino Linotype för jag tycker det ser snyggt ut, men när jag drog in marginalerna blev det inte många ord på varje rad. ;) Palatino är lite större än Times New Roman som är det gängse typsnittet, trots att jag skriver i 12 punkter i båda. Men jag ändrade snittet till Times ändå. Bafatt!

Det roliga var att när jag ändrade marginalerna (även om jag var snål och bara gjorde 4,5 cm i sidorna) så gick manuset från att vara ca 50 sidor till att bli hela 73 sidor! Heja heja! Kanske ska våga mig på att göra dem till 5,5 cm ändå ...

Ha en ljuvlig dag! Själv ska jag iväg och jobba kväll på sjukhuset.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Amandas tips om marginalerna är riktigt bra. Jag ska testa nästa gång jag skriver ut. Först måste jag redigera det som jag redan skrivit ut :)



Kram!

2010-06-07 @ 16:10:02
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0