Jag = en dålig mamma

Ibland blir det bara för mycket. Isak tjorvar och tjafsar och bråkar om det mesta som går att tjorva, tjafsa och bråka om. Och mer därtill ... (treårstrots in absurdum ... behöver jag säga mer?). Vissa dagar tar det stopp även för mig. Idag var en sådan dag. Jag var som en slumrande vulkan (pga andra händelser också), och till sist kom utbrottet! Med råge! Jag skrek, svor, kastade saker omkring mig och till slut satt jag bara på golvet och stortjöt. Isak blev nog alldeles chockad när jag satt och grinade på golvet för han blev alldeles tyst och satt stilla. Bara det var ju en bra sak ... ;)

Så var vi tvungna att gå i en affär (måste hjälpa dottern att hitta rätt bh) och då fick jag frispel på honom när han bara sprang runt. Folk måste tro att han är världens mest ouppfostrade unge och blänger på mig av och till. Då har jag bara lust att skrika i deras öron att de skulle själva få spendera en dag med honom så täpper det nog igen truten på dem! Han är energisk till tusen och han har ärvt pappas motstånd till att gå i affärer: dålig kombination. Därför blir han wild and crazy. Suck!

Efter det gick vi och fikade jag och barnen och sedan åkte Isak och jag lite tunnelbana ett tag (han älskar det). Så vi åkte från Farsta till Alvik och bytte tåg och åkte hem igen till Enskede. Tjohoo! *host host* Nu har han ätit middag och sitter och kollar film och äter lördagsgodis. Då är det lugnt och skönt... Ett tag... och jag får sitta och rannsaka mig själv och inse vilken dålig mamma jag är som skriker och svär åt mitt barn. :(

Imorgon ska bli en bättre dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0