Ups and downs ... igen

Återigen en dag med svängningar likt en berg- och dalbana. Det började bra. Vi var i Sickla och hämtade ut vårt nyinköpta soffbord (bild kommer, orkar inte fota och lägga ut nu), sedan åkte jag till en fd kollega och köpte en underbar cykel! En svart Kronan damcykel med 3 växlar och en klassisk dynamo till lyset! :D Lovely! Problemet var att när vi skulle ta den på cykelstället till bilen så gick det inte. Av någon anledning så gick det inte att sätta fast, så vi kunde inte få hem den med bil! Det var bara för mig att sätta mig och trampa hem. :) Nåja, då fick jag testköra den. Imorgon kommer jag att ha århundradets träningsvärk i benen eftersom det är många, långa uppförsbackar och jag är otränad. Ingen bra kombination! Men hem kom jag till slut.

Dessvärre har jag varit täppt i näsan idag, och det har bara blivit värre under dagen. Dessutom har jag fått feber nu på kvällen! Hatar att vara sjuk! Dessutom att vara sjuk när jag vet att det är mycket att göra på jobbet och mina stackars kollegor måste slita häcken av sig för att hinna med mina patienter också. Suck!

Dessutom ringde min pappa och han lät inte bra. Han är så svag och hade ramlat 2 ggr utan att kunna ta sig upp. Tur han har larm så han kunde få hjälp av hemtjänsten att ta sig upp från golvet. Han låter så svag och tagen, och har jobbigt med andningen. Jag försökte få honom att inse att han behöver åka in till sjukhuset, men han vägrade! Han ska ringa dem imorgon säger han. Suck! Vad ska man göra med en tjurig gammal gubbe som inte förstår sitt eget bästa och dessutom bor 45 mil ifrån så man inte kan åka dit och sätta honom i bilen och åka? Syrran har också försökt prata med honom, men det var blankt nej där också. Hoppas bara han får åka in imorgon och få hjälp.

Det är bara att börja förbereda sig på att det kommer gå åt pipan det här. Och det ganska snart ...

Kommentarer
Postat av: Anneli

Downs är inte kul. Hoppas att det löser sig.



Kram!

2010-06-21 @ 01:46:19
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com/
Postat av: Ninni

Hej på dej goding! Inte bra med sjukdom, oavsett magnitud. Hoppas du kan få bli frisk snart. Å pappan din, ja hans envishet leder nog bara tyvärr rakt åt fel håll. Men man KAN INTE göra något åt det, alla gamlingar blir såna vad det verkar.

Kram på dej från mej!!!!!

2010-06-21 @ 10:30:31
Postat av: Titti

Man byter roller när ens föräldrar blir gamla och behöver hjälp. Det är bara mycket svårare att "bestämma" över gamlingarna än barnen. Hoppas allt löser sig. Kram.

2010-06-22 @ 17:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0