I will survive!

Du ska inte tro att du knäckt mig, din lömska orm i paradiset. Du har sårat mig, ja, men jag reser mig och går vidare, så som jag alltid gjort ända sedan barndomen. Jag plåstrar om min sargade själ och reser mig på nio igen för att gå vidare i livet. Jag trodde i min enfald att du hade ändrat dig och blivit klokare, men så var det tydligen inte. Jag vet inte vad det är som utlöste det här senaste dödshugget, men det var spiken i kistan som slogs i för min del. Nu gick du över alla gränser och nu får det vara nog. När du blandar in min familj i din snedvridna, elaka, sarkastiska värld, då får det räcka.

Hoppas du känner dig nöjd med dig själv nu, nu när du förlorat kontakten med oss alla. Sitt för all del där för dig själv i din ensamhet. Då inser du kanske till slut vad du förlorat. Men nu är det för sent. Nu räcker det. Du har gjort ditt val, och det var kanske inte så bra det du gjorde, eller vad säger du?! Du trodde att du skulle kunna bryta ner mig till molekyler, men se där gick du bet. Jag är starkare än du anar. Du hade nog inte räknat med att jag skulle bita ifrån som jag gjorde, men som sagt, går du över gränsen då hugger jag tillbaka. INGEN ger sig ostraffat på min familj.

Jag har min familj och den är jag så oerhört tacksam för. Min glädje över mina barn, min man, min syster och mina systersöner kan du aldrig ta ifrån mig. ALDRIG! Du har gjort dina försök att så split, men inte lyckats. Vi är starkare än så, och du kan inte knäcka oss. ALDRIG!

Jag kommer att gå vidare i livet med högburet huvud, för jag vet att jag är värd så mycket mer än vad du försökt inbilla mig genom åren. Jag har nu klippt mina band med dig, och vet du, det känns så jävla skönt att ha gjort det till slut. Nu kan jag äntligen tillåta mig vara jag! JAG!! Jag har mina brister och fel, men jag är i alla fall JAG och det kan du inte ta ifrån mig heller. Nu ska jag ta tillvara på livet och njuta fullt ut av allt det har att erbjuda. Energitjuvar göre sig icke längre besvär i mitt liv, därför exkluderar jag dig och reducerar dig till en liten spillra längst ner i mitt livs källarvrår där jag inte längre går på besök. Du är numera någon som inte längre betyder något för mig.

Jag kommer att klara mig jättebra utan dig, bättre än jag någonsin gjort och för det är jag så glad! Framtiden är MIN och den kan du inte längre påverka eller ta ifrån mig.

Kommentarer
Postat av: Kristina Dunér

Ojjjj! Kram på dig och superbra skrivet!

2010-05-09 @ 23:26:22
URL: http://juniphe.wordpress.com/
Postat av: Tina

More power to you! Kramar i massor!

2010-05-10 @ 20:20:59
URL: http://tina-journeyoflife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0