Idag börjar mitt nya liv

Igår skrev jag ett inlägg här i bloggen om mina tankar och känslor lite allmänt inför den senaste händelsen i mitt liv. Jag skrev också ett brev till berörd person och berättade rakt på sak om mina tankar och känslor kring vad som hänt och hur personens klumpiga agerande påverkat mig och min familj på ett synnerligen negativt sätt. Särskilt min älskade dotter har tagit illa vid sig och det meddelade jag personen i fråga. Brevet postade jag igår, så vi får väl se om det över huvud taget blir läst eller inte. Om personen i fråga vågar ta itu med det jag skrivit ...

Nåja. Idag lämnar jag den här otäcka händelsen bakom mig och ser framåt. Jag har bara ett liv och det är jag väldigt rädd om. För ett år sedan var jag sjuk i en lungsjukdom som jag ännu inte är friskförklarad från (blir det i höst förhoppningsvis), och efter det kände jag att jag måste leva mer i nuet och leva för framtiden, inte i det förflutna. Man blir inte gladare av att älta gammal skit, det blir bara gift i ens ådror till slut och så vill jag inte leva. Jag vill vara här och nu och det tänker jag fortsätta med!

Framtiden är här och nu!

Kommentarer
Postat av: Anneli

Bra där! Lycka till och lev livet väl.



Kram!

2010-05-10 @ 11:45:22
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0