När skrivtorkan slår till med full kraft

Då har man inte mycket att sätta emot. Just nu svettas jag över två uppgifter som jag måste bli klar med till på måndag och jag har knappt börjat med dem! Ena är en gruppuppgift och den andra en enskild, och det går bara inte att förmå mig att göra dem. Jag har för mycket annat att tänka på i mitt privatliv som stör tankarna och flyttar fokus från det jag borde göra till saker jag gör för att slippa ta itu med mina skrivuppgifter.

Att jag sedan har skrivtorka på det rent författarmässiga planet, det är en annan femma. Har inte skrivit någonting på varken deckaren eller den andra boken på över en vecka. Men jag sitter ofta oh klurar på personer och intriger i speciellt deckaren. Min andra bok den bara flyter på av sig själv när jag sitter och skriver konstigt nog. Jag vet hur den ska sluta och har några lösa trådar på vägen fram dit som ska knytas ihop. När jag sitter framför datorn så kommer texten bara av sig själv. Det är verkligen en självskrivande bok och det är en skithäftig upplevelse. När jag sätter mig med den så vet jag inte vad som kommer att hända, utan händelserna bara kommer och det blir så bra. :)

Värre är det med deckaren, där krävs lite mer planering för att få allt att gå ihop. Just nu skissar jag mycket på de olika karaktärerna och funderar på mitt nästa drag i storyn. Vad ska komma nu? Ska de förhöra den personen först, eller den? Ja, ni förstår.

Att det dessutom är varmt och skönt ute bidrar ju till att man inte vill sitta inne vid datorn...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0