Nu är roadracing-eländet igång igen!!

Vi bor (alldeles för) nära Nynäsvägen, och just utanför där vi bor brukar man ha roadracingtävlingar på vår/sommar/höst. Varje onsdag vid 20-tiden sätter det igång, och då hör man hur det dånar och smattrar utanför. Så till den milda grad att man inte kan sitta utomhus på somrarna pga oljudet! Det är en plåga att jämställas med tortyr, så gräsligt låter det.

Grannskapet har otaliga gånger påtalat detta  för polisen, men de "har inga resurser". Inte så överraskande svar direkt. Konstigt är att de vet ju om detta eftersom det är varje onsdag vid samma tid, men inte en polis i sikte. Never ever! Så eländet tillåts fortsätta vecka efter vecka, till allas vår förtret och ilska. Jag har hört att grannar har flyttat just pga detta oljud, och jag förstår dem. Jag vill inte heller ha det så här år efter år.

Jag sitter här just nu och hör hur motorerna varvar utanför och hur de racar på vägen. Det är fullständigt livsfarligt och de utsätter inte bara sig själva, utan även andra för fara men det skiter de uppenbarligen i. Usch, blir så less på denna egoism. Måste jag behöva flytta för att några fartdårar måste hålla på med sin idioti ute på vägen? Kan de inte hålla till på nån jävla speedwaybana någonstans eller nåt grustag eller vad fan som helst (pardon my french)?! Bara jag slipper höra skiten! Jävla terrorister!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0