Nu kommer bladlössen på inmarsch!

Häromdagen var vi i lekparken med lille sonen, och jag höll på att springa därifrån i rena förskräckelsen när jag såg hur allt var - bokstavligen - nerlusat av gröna, äckliga bladlöss! De var verkligen överallt. Utom i träden. De satt på grindstolpar, gungfästen ... överallt i hela lekparken. Uuuusch, det kändes lagom roligt att vara där så vi avslutade leken rätt snabbt och gick hem med känslan av att det kröp överallt.

Ja ni ser ju själva hur det såg ut...!

Maken berättade att det är en invasion från öst av dessa äckliga kryp, och jag hittade artikeln i DN som jag generöst delar med mig av, att läsa och förfäras av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0