Ogräset tar över

Jag tog mina gröna fingrar och gick ut i trädgården för att försöka göra nytta *hoppas ni uppfattar ironin där*. Mina fingrar är långt ifrån gröna, och det enda jag lyckas få att prunka i trädgården är ogräs. Brännässlor och kirskål trivs så enormt bra i min trädgård, och jag bara hatar dem! Grr... De håller på att ta över både min trädgård och mitt psyke. Hur får man bukt med skiten? "Asfaltera alla 500 kvm", föreslog min hjälpsamme man en gång. Just nu är det ett alternativ jag starkt överväger!

Här någonstans bland kirskålen finns mina stackars jordgubbsplantor som jag måste ta och rädda innan de kvävs till döds. Man kan tro att jag odlar kirskål i pallkragarna... *suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0