Om den långa vägen till utgivning

Förra året hade ju www.kapitel1.se en tävling som de ödmjukt nog kallade Bok-SM, där man kunde vinna ett kontrakt hos dem. Jag lade upp min historiska roman (à 378 sidor i word), men fick märkligt nog inte kontraktet. De måste ha missat mitt manus ... Men även om jag inte fick min bok utgiven via dem så fick jag en massa bra och nyttiga kommentarer från andra medlemmar på kapitel1 som läste och granskade. Det var jättebra. Sedan skickade jag ju mitt manus till en lektör och fick lite att jobba med efteråt. ;) Men som hon sade så tyckte hon att ett så pass omfattande manus borde jag vänta med att försöka få ut, för förlagen backar lite när de ser en så tjock lunta från en "nybörjare". Hon tyckte det var bättre att jag skickade en novellsamling eller ett manus som inte är så tjockt så förlagen får upp ögonen för mig istället.

Därför jobbar jag vidare med mitt manus "Ängeln på bänken" och är nu uppe i 50 sidor! :)

Nu funderar jag på att lägga upp det nya manuset på kapitel1, trots att de inte har något Bok-SM i år, men jag kanske får lite nyttiga kommentarer? Jag får se hur jag gör. Jag kanske bara lägger upp de första kapitlen så de får en liten "appetizer" av min blivande succé ...

Humble is my middle name.

Kommentarer
Postat av: Tina

You go girl! Snart blir du utgiven! :-)

2010-05-27 @ 10:20:41
URL: http://tina-journeyoflife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0