Produktiv dag igår

Igår hann vi med att gå på loppis och köpa en cykel till sonen (ska ta foto på den senare), en massa pussel till honom och lite böcker till oss vuxna. Loppis är så himla roligt att gå på för man hittar alltid en massa kul. Sedan var vi på en loppis till och där hittade dottern lite "nygamla" kläder. :)

Jag hann till och med skriva lite grann på min deckare. Inte så jättemycket, men ett par sidor tror jag bestämt att jag hann med.

Nu ska jag passa på att röja köket och sätta igång en tvätt innan dottern och jag ska åka till Farsta C för att shoppa lite.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Cattis

SV: Många tror att man måste umgås med sina föräldrar just för att de är ens föräldrar, men det behöver man faktiskt inte. Man behöver inte ha relationer som inte är sunda. Sen om det är ens föräldrar eller barnen som behöver sin mormor, det behöver barnen inte alls, inte om det inte är en sund relation. Vi bryter ju med kompisar och killar(förhoppningsvis) som inte är sunda och då anser jag att jag kan bryta även med föräldrarna när det inte är sunt längre. De som tycker det är konstigt, har ingen aning om vad jag varit med om de senaste åren och de bryr jag mig inte om heller.



Jag är otroligt tacksam över att jag visar mina barn att det inte är ok att umgås med missbrukare. Jag är själv nykter sedan 4 år tillbaka och jag känner glädje över att jag ger mina barn denna värld som är att jag är lycklig och har roligt utan sprit i kroppen.



Du valde bord din mamma och det gjorde du säkert rätt i efter vad du känt och vad du behöver i ditt liv. Jag blev bortvald och det är oerhört smärtsamt att aldrig ha fått vara nummer ett för min mamma.



Jag har min syster och där är jag nummer ett efter hennes egen familj och det räcker för mig. Jag är nummer ett för min familj och det räcker. Jag vill idag inte vara med mina missbrukande föräldrar för när vi umgicks mådde jag fruktansvärt dåligt de sista åren.



Tack för din fina kommentar, den värmde så fint när du skriver till mig. Jag har haft lite problem med att kommentera hos dig, men det verkar gå bättre nu.



kramkram

2010-05-09 @ 12:07:47
URL: http://www.attskrivaenbok.blogspot.com
Postat av: Anneli

Vad härligt det låter! Visst är det underbart när man kan skriva och det flyter. Jag är mitt i ett nytt kapitel själv.



Jag håller med Cattis om att det inte finns någon anledning att umgås med någon bara för att man är släkt. Livet är för kort för att slösas bort på dåliga förhållanden oavsett med vem det är. Det svåra är att verkligen komma fram till att det är bättre ända in i själen så att man kan släppa det helt och inte gå och gräma sig över att det är som det är. Jag hoppas att ni båda hittar frid i själen. Ta hand om era nya familjer och slösa all er kärlek på dem istället. Framför allt slösa den på dem som förtjänar det.



Kramar!

2010-05-09 @ 17:31:12
URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0