Liten namnövning med eleverna

Jag är SÅ sjukt dålig på namn så det är löjligt. Ingen bra egenskap hos en blivande lärare, jag vet, men tyvärr... så är det. Igår hade min handledare en namnlek med eleverna, och idag gjorde jag en namnlek till för det visade sig att eleverna hade inte hundraprocentig koll på alla kurskamraters namn. Så det var dels för min egen skull och dels för deras också. ;)
Leken gick till så att de fick säga sitt namn och hur de tog sig hit idag. MEN: sättet på hur de tog sig hit ska börja på samma bokstav som deras förnamn. Alltså t ex: jag heter Nina och jag kom hit nigande/naken/på en noshörning... Vad som helst bara det blir lite skojigt. Först var de lite skeptiska, men när de väl kom igång så blev det kul. Det blev riktigt fyndiga svar ibland och en av killarna drog ner applåder och ett stort skratt för sitt svar.

Rekommenderas. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0