Här startade mitt intresse för att skriva och berätta

Här är den utlovade teckningen som jag gjorde på dramaseminariet i onsdags, där vi skulle beskriva en händelse i barndomen som påverkat oss som individer.

Om jag ska försöka beskriva vad det är ni ser (för det kanske inte alltid är så lätt, jag är ingen Rembrandt direkt...) så är det från vår sommarstuga som vi hade som barn. Huset på bilden är dock inte själva huvudbyggnaden utan den lekstuga som jag och min syster hade. I gungan mellan björkarna satt jag och berättade sagor för mig själv. Jag kunde sitta i timmar och hitta på sagor. Där föddes mitt intresse för att bli författare och sagoberättare. :) På gungan mellan två björkar i en liten avkrok utanför Timrå...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0